PĂPĂDIA, te hrănește, te vindecă și te ajută să slăbești

PĂPĂDIA, te hrănește, te vindecă și te ajută să slăbești

PĂPĂDIA – banala floare galbenă, pe care o întâlnim chiar și pe marginea drumului, ascunde în ea secrete tămăduitoare pentru organismul nostru.

Prin substanțele ei active, păpădia acționează ca un puternic detoxifiant, având un efect diuretic, care ajută organismul să elimine toxinele, curătând sângele, ficatul și colonul. Are un efect tonic asupra ficatului, susține producerea și eliminarea bilei, stimulează secrețiile digestive (gastrice, pancreatice și intestinale), normalizeaza tranzitul intestinal incetinit, elimină lichidele reținute în exces în corp și protejează celulele împotriva stresului oxidativ.

Continutul bogat de multivitamine (vitamina A, B1, B2, B5, B6, B12, C, E, D, K) și minerale (calciu, magneziu, potasiu, zinc, fier, cupru, cobalt , fosfor, mangan), fac din păpădie o necesitate acum la început de primăvară, când organismul suferă din pricina deficitului de minerale și vitamine din timpul iernii.

Păpădia impiedică depunerea de grasime pe vasele de sânge și reduce colesterolul, prevenind astfel bolile cardiovasculare și atacurile cerebrale. Reglează glicemia, crește diureza menținând funcțiile rinichilor – eliminând riscul apariției nisipului sau pietrelor la rinichi, reduce riscul apariției cancerului, a sclerozei multiple, a cataractei.

Are proprietăți antiinflamatoare – cu efect benefic în cazurile de astm și alte boli inflamatorii, curăță tenul acneic, eczemele și este benefică în tratarea, ameliorarea și chiar vindecarea unor boli de piele.

Păpădia este recomandată cu succes în curele de slăbire, având rezultate imediate.

Cum o pregatim?

Frunzele de păpădie proaspete, culese dimineața înainte ca florile să se deschidă – pentru a nu fi prea amare, se spală bine, se toacă si se pun într-un bol. Se adaugă ulei de măsline presat la rece, oțet balsamic, sare roz de Himalaya, fulgi de drojdie inactivi și crutoane. Este o salată delicioasă, care se consumă înainte cu jumătate de oră de mesele principale.

Frunzele de păpădie au mai multe proteine decât spanacul (care este renumit pentru conținutul proteic ridicat) și conțin toți aminoacizii esențiali – de aceea este foarte indicată și după efort fizic prelungit. Frunzele de păpădie uscate, se prepară sub forma de infuzie (o lingură cu plantă peste care se toarnă 250 ml de apă clocotită, se menține timp de 15 minute la temperatura camerei ) sau macerat la rece (o lingură cu plantă adaugată la 250 ml de apa rece, se menține timp de 6-8 ore la temperatura camerei, apoi se strecoară) și se administrează 2-3 cani pe zi, cu 30 minute înainte de mese.

Contraindicații:

Consumul de păpădie nu se recomandă in cazul alergiilor la polenul de păpădie.



Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *